Doelgroep

  • Tweeverdieners en (jonge) gezinnen (leeftijd 25- 54 jaar) Op socials 80% vrouw.

  • Duurzame lifestyle op veel gebieden en willen dit ook in hun huis.

  • 85% bezit eigen huis

  • 70% Randstad, en professionals uit heel Nederland

  • 1/4de bezoek is professionals uit de interieur-, verbouw- & woonbranche

  • Veel pers, bloggers & influencers op zoek naar de laatste duurzame trends & ontwikkelingen in de sector

  • Zie voor detailbeschrijving doelgroep: Motivaction Vijf tinten groener. Download dit rapport hier.

    • DDWB richt zich op de doelgroep Verantwoordelijken (22% van NL)

    • Met experience en het innovatieve karakter van de beurs pakken we ook de Statusbewusten (23%) mee. 

75% van de deelnemende merken gaf ons een 8 of hoger op de vraag of de bezoeker de juiste doelgroep was. (DDWB 2019)

Kenmerken van de doelgroep:

Verantwoordelijken, hoeven niet meer te worden overtuigd van het belang van duurzaamheid. Ze zijn intrinsiek geïnteresseerd in duurzame ontwikkelingen. Verantwoordelijken zijn ook bereid om meer te betalen voor milieuvriendelijke producten. Toch zetten ze niet alles opzij voor een duurzame lifestyle. Het is zoeken naar de balans tussen duurzaamheid, comfort en genieten. 


Statusbewusten, tegenwoordig zijn statusbewusten vaker overtuigd van de realiteit van het probleem en ook bereid om duurzame keuzes te maken. Met name omdat ze de (financiële) kansen zien dit met zich mee brengt. Dit mag echter niet ten koste gaan van hun behoefte aan comfort. Ze zijn b.v geïnteresseerd in de de aanschaf van een Tesla of hippe sneakers gemaakt van plastic uit de oceaan.


Bron: Vijf tinten groener, Motivaction

Tips voor communicatie:

  • Vertel je duurzame verhaal kort, feitelijk en niet belerend

  • Laat mensen voelen, proeven, ruiken, kortom voeg beleving toe.

  • Focus op 1 ding van je merk wat mensen graag doorvertellen.

  • Maak het gemakkelijk om jouw Instagram of Facebook te volgen.

  • Ontzorg! Bestellen, retourbeleid, enz

  • Communiceer aantrekkelijk: de innovatie, het nieuwste, de win-win situatie, de slimme investering

  • Leg niet alleen nadruk op duurzaamheid maar ook op de persoonlijke voordelen zoals comfort, gemak, technologie en innovatie